İkamet Randevusu Nasıl İptal Edilir, Türkiye’de kalmak isteyen insanlar tarafından alınmaktadır. Sebebiniz ne olursa olsun bu durumda Göç İdaresi kurumuna başvurarak, gerekli belgeleri de vererek işlem yapmanız gerekir. Burada yaşadığınız yerdeki İl Göç İdaresi Müdürlüğüne gitmek yeterlidir.

Ancak ilk olarak bir randevu almanız gerekir. Bu https://e-ikamet.goc.gov.tr/ sitesi üzerinden kısa sürede yapılabilir. Ardından da size uygun bir randevu günü belirlenir. Ne var ki birçok sebepten dolayı kişiler, almış oldukları bir randevuya gidemeyebilir.

İkamet Randevusu Nasıl İptal Edilir

Bu durumda Yabancılar İletişim Merkezi olarak açılan YİMER’i arayarak, konu hakkında ayrıntılı bilgi verebilir, ne yapmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

İkamet İzninde Hangi Belgeler Gerekir?

İkamet izni almak istiyorsanız, bunun için gerekli bir takım belgeler vardır. Bunun için aile başvuru formu, öğrenci başvuru formu, kısa dönem başvuru formu ve uzun dönem başvuru formuna göre evraklar farklılaşabilir.

i̇kamet randevusu nasıl i̇ptal edilir

i̇kamet randevusu nasıl i̇ptal edilir

Dolayısıyla https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/BasvuruIstenenBelgeler linkine giderek sizin formunuza göre tercih yaparsanız, hangi belgelerin gerektiğini kısa sürede öğrenmeniz mümkündür.

İkamet İzni Nasıl Alınır?

Eğer Türkiye’den ikamet izni almak istiyorsanız, e-ikamet başvuru yapmanız gerekir. Yeni başvuru için https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/OnKayit adresini girerek ekrana gelen,

  1. Adı,
  2. Soyadı,
  3. Doğum Tarihi,
  4. Baba Adı,
  5. Anne Adı,
  6. Cinsiyet,
  7. Uyruk Kimlik No,
  8. Uyruğu,

Gibi bilgileri doldurarak, okuyup anladığınıza dair onay vermeniz, resmi doldurarak kaydet demeniz gerekir. Eğer izin almak için işlemlere başlar ve 30 gün içerisinde tamamlamazsanız, sistem otomatik iptal eder. Böylece tekrar izin başvurusu yapılmalıdır.

Ancak bu süre dolmamışsa ve daha önce yeni başvuru yapmışsanız, devam için gerekli işlemlere https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/DevamEdenBasvuruGiris/IlkBasvuru linkine giderek ulaşabilirsiniz. Burada,

  1. Başvuru no,
  2. Cep telefonu,
  3. E-posta adresi,
  4. Yabancı kimlik numarası,
  5. Pasaport numarası,

Gibi alanlardan zorunlu bölümler doldurularak, resimdeki yazı girilir ve giriş butonuna tıklanır. Başvuru sonuçları için de https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/DevamEdenBasvuruGiris/IlkBasvuru adresine gidilmelidir.

Ardından bir gün tespit edilir ve o gün geldiğine istenen evraklar ile kuruma gidilir.

İkamet İzni Randevusuna Gidilmezse Ne Olur?

Günlük hayatta gerçekleşen birçok neden, e-ikamet başvuru alınsa bile gidilememesine sebep olabilir. Bu birçok kişiye endişe verici bir durumdur. Burada bilmeniz gereken, bu durumun başvurunuzun işleme alınmayacağıdır.  Şayet yasal süreç sürüyorsa yeni randevu almanız mümkündür.  Randevu almak için ödenen ücret bulunmamaktadır.

İkamet İzni Randevusu Nasıl İptal Edilir?

Eğer izin almışsanız ancak bir sorun oluşmuşsa, Yabancılar İletişim Merkezi ile irtibat kurarak ikamet izni hakkında tüm sorularınızı sorabilir, aldığınız randevunun iptal durumunu sorabilirsiniz.